Bliv frivillig hos Aalborg Pride

Bliv en drivende kraft for mangfoldighed og inklusion — 
Vi er altid på udkig efter entusiastiske frivillige til at styrke Aalborg Pride. 
Tilmeld dig nu og vær med til at gøre en forskel!

For english click here

Hvorfor blive frivillig?

Som frivillig ved Aalborg Pride får du mulighed for at hjælpe til bag kulissen på årets mest festlige og farverige dag. Dagen kommer til at byde på en kanon fed stemning, samt glæden af at kunne få lov til at fejre LGBTQ+ miljøet i dets mangfoldighed! Man får desuden mulighed for at hænge ud med andre ligesindede, hvilket kan være starten på livslange venskaber.

Alle og enhver kan være frivillige – om man er en LGBTQ+ miljøet eller har lyst til at deltage som allieret, så tager vi varmt imod alle! 

Udover muligheden for at hjælpe til ved et af årets fedeste begivenheder, samt udsigten til at få nye venner og bekendtskaber inden for LGBTQ+ miljøet, så sørger vi selvfølgelig også for mad og drikke i løbet af dagen!

Nedenfor kan du læse om de forskellige opgaver vi har til årets Pride i Aalborg.

OPSÆTNING OM MORGENEN:
Vores ’morgenhold’ bliver vores ’handy-personer’, som hjælper med den sidste opsætning af Priden. Man kan forvente lidt forskellige opgavetyper, men det vil primært være praktiske opgaver såsom opsætning af telte eller klargøring af områder. Posten er oplagt for dig, der gerne vil give en hånd med inden selve paraden, så du også får mulighed for at deltage i den.

BAR (kun for 18+):
Som en del af bar-crew bliver din hovedopgave at servere drikkevarer til de tørstige gæster. Du skal være klar til en post hvor der er ’run på’, og hvor du skal have med mange mennesker at gøre på kort tid. Det er ikke et krav at have stået i bar før, og du kan forvente at modtage oplæring fra vores bar-ansvarlige, så du er klædt godt på til opgaven. Vi åbner først barerne når paraden rammer Karolinelund, men der kan inden da være behov for opsætning af baren, bære drikkevarer på plads, hente krus osv.

CREW / CATERING:
Som frivillige ved Crew / Catering, kommer man til at arbejde med at forberede og sælge mad – både til Pridens sultne deltagere, men også til alle de frivillige, der hjælper til i løbet af dagen. Hvis man kan lide at arbejde med mad, og er en smule serviceminded, så er det her opgaven man bør melde sig på.

TRYGHEDSVAGT/SECURITY:
Som tryghedsvagt har man ansvaret for at alle har det godt til Priden. Man skal også forvente at være den, som ’guider’ paraden rundt i byen, og sørger for at Paraden går forløber som den skal. Som udgangspunkt kommer man til at arbejde som i makkerpar, og man har derfor altid en ven ved sin side gennem dagen. Man kommer til at være i tæt samarbejde med vores rutinerede vagtansvarlige, og hvis der opstår ubehagelige situationer bliver det dem, der tager sig af det.

AFTERPARTY (begrænset antal): 

Vi skal bruge en håndfuld mennesker til at hjælpe ved Aalborg Pride after-party. Her kommer man til at tjekke billetter, hjælpe i garderoben, samt hjælpe vores rutinerede vagtansvarlige med at holde god ro og orden. Ens primære opgave er dog at sørge for, at alle har en fed, tryg og sikker fest  hele natten igennem. Ens arbejdstid kommer til at være mellem kl. 20:00 og 04:00, hvor der også bliver rig mulighed for selv at deltage i festlighederne. Det er en fordel hvis man har været vagt til afterparty før, men dette er ikke et krav, og man vil blive sat godt ind i rollen uanset.

INFO-TELTET:
Frivillige i vores info-telt kommer til at hjælpe med en alsidig række opgaver. Først og fremmest kommer man til at tage imod folk, der har spørgsmål, samt hjælpe folk med at finde rundt på Pride-området. Derudover står man for at sælge Aalborg Pride march, opsætte boder, hjælpe samarbejdspartnere og meget andet. Man kommer til at arbejde tæt med bestyrelsen, og kan altid tage fat i dem, hvis man er i tvivl om noget. Hvis du er et serviceminded menneske, så vil du/I være perfekt til denne opgave!

RUNNER:
’Runner’ posten består af alle opgaver på dagen. Her kommer man til at være dem, der er med til at ’slukke ildebrande’ i løbet af Priden. Man kommer til at arbejde tæt sammen med vores frivilligkoordinator, og man kan forvente at blive sat på alle mulige forskellige opgaver – store som små. Som runner kommer man til at have et brag af en fest – man skal dog huske at tage de hurtige sko på, for der kommer til at være fart over feltet!

’’Bare sæt mig på, hvor I mangler’’:
Sidste mulighed er for dem, som er klar på enhver opgave, og at man bare bliver sat på, hvor der er mest behov jf. vores planlægning. Så hvis du/I bare gerne vil hjælpe til, og hvis man ikke er ’kræsen’ med, hvilken opgavetype man bliver tildelt, så er det lige posten for dig/jer!
Det gør vores arbejde lidt nemmere, og vi vil gerne prøve at imødekomme evt. ønsker 😊    

Husk at som frivillig hjælper vi alle til, hvor behovet er størst, så alle kan få en fantastisk dag. Vi stræber selvfølgelig efter, at alle kan få lov/have tid til at gå med i Paraden, men der er dog nogle opgaver, som skal løses under paraden, men vi stræber efter folks ønsker om at deltage i den 😊

Vi glæder os til at møde jer, og vi ser frem til at have en fabulous dag sammen!