
Bliv frivillig hos Aalborg Pride
Bliv en drivende kraft for mangfoldighed og inklusion —
Vi er altid på udkig efter entusiastiske frivillige til at styrke Aalborg Pride.
Tilmeld dig nu og vær med til at gøre en forskel!
Hvorfor være frivillig?
Hvorfor blive frivillig og hvad kan du/I forvente af dagen og af os?
Det er altid spændende at prøve noget nyt, og du får rig mulighed for at lære nye mennesker at kende. Det bliver en festlig og farverig dag med en kanon fed stemning, og glæden af at kunne få lov til at fejre, hvem man er, og samtidig hjælpe til i LGBTQ+ miljøet.
Alle og enhver kan være frivillige, og du behøver ikke at være en del af LGBTQ+ miljøet. Man kan sagtens melde sig til som en allieret. Det er også en god mulighed for at få prøvet nogle nye grænser af, eller hvis du/I ikke har nogen at tage til Pride med, så skal I nok få nye bekendtskaber som frivillige.
Der er forskellige poster man kan melde sig på, og arbejdstiden er vejledende. Nedenfor kan du læse om de forskellige opgaver vi har til årets Pride i Aalborg.
Vores ’morgenhold’ bliver vores ’handy-personer’, som hjælper med den sidste opsætning af Priden. Det varierer lidt i opgavetyperne, men det ville være mest praktiske ting, som vi skal have hjælp til. Dette ville være en oplagt opgave, for dem som gerne vil hjælpe til inden selve paraden, så man har mulighed for at hjælpe til, men stadig have til at gå med i paraden.
BAR:
Som en del af bar-crew bliver din hovedopgave at servere drikkevarer til de tørstige gæster. Vi ser helst at du/I er over 18 år. Du skal forvente, at der bliver ’run på’, og du skal være klar på at have med mange mennesker at gøre på kort tid. Det er ikke et krav at have stået i bar før. Vi åbner først barerne når paraden rammer Karolinelund, men der kan være behov for opsætning af baren, bære drikkevarer på plads, hente krus osv.
TRYGHEDSVAGT:
Som tryghedsvagt har man ansvaret for at alle har det godt til Priden, og at der ser pænt ud. Man skal også forvente at være den, som ’guider’ paraden rundt i byen, og sørger for at Paraden går ’smooth’. Man vil som udgangspunkt arbejde i makkerpar, så ingen arbejder alene på dagen. Vores hovedansvarlige for vagterne, Søren, sørger for at alle har det godt, og hvis der kommer nogle ubehagelige situationer, så er det ham der tager sig af det
Biopgaverne som vagt kan f.eks. være at sørge for, at der ser pænt ud, samle lidt affald op, hvis det er det, som skal til.
VAGT AFTERPARTY (begrænset antal):
Som overskriften lyder, så skal vi bruge en håndfuld mennesker til at være på som vagt til vores after-party. Vagten vil vare fra ca. kl. 20:00 til 04:00. I går sammen med vores vagt-kyndige, Søren, som har stået med opgaven mange gange før, så han kender rutinen. Som vagt til after-party skal I sørge for, at alle har en fed fest, og tage sig af personer, hvis de bliver dårlige. Der ville være biopgaver i form at tjekke billetter osv. ved indgangen til festen. Jeres primære opgave er at sørge for, at alle har en fed, tryg og sikker fest hele aftenen igennem. Man skal være klar på alt og det ville være en fordel, hvis man har prøvet, at stå vagt før, men dette er ikke et krav. Såfremt at der sker noget ubehageligt til festen, så skal I være klar til at gribe ind
INFO-TELTET:
Vi har brug for nogle til at stå i vores informationsområde. Vi kommer både til at have en bod med information, men også nogle, som skal hjælpe med at guide folk på plads i paraden, oprettelse af boder, sørge for tombola osv.
Hvis du er et serviceminded menneske, så vil du/I være perfekt til denne opgave!
RUNNER:
’Runner’ posten består af alle opgaver på dagen. Se det som værende dem, som er med til at ’slukke ildebrande’ på dagen. I kommer til at gå det meste af dagen sammen med Nadia, som er vores frivilligkoordinator. Hun har brug for en håndfuld personer, som er klar på enhver opgave, om det er at flytte fustager, hente krus, hjælpe til i andre ansvarsområder og andre finurlige opgaver der opstår. I kommer til at have en brag af en fest, men tag heller de hurtige sko på, for der kommer til at være fart over feltet!
OPRYDNING:
Til sidst på dagen skal vi have pakket alt ned igen. Vi ser, at alle frivillige bliver og hjælper til sidst på eftermiddagen. Det bliver opgaver i form af at pakke telte/boder ned, praktiske opgaver, flytte ting på plads, få samlet affaldssække sammen osv. Vi står klar med handsker osv. Så I er udrustet til det.
’’Bare sæt mig på, hvor I mangler’’:
Sidste mulighed er for dem, som er klar på enhver opgave, og at man bare bliver sat på, hvor der er mest behov jf. vores planlægning. Så hvis du/I bare gerne vil hjælpe til, og hvis man ikke er ’kræsen’ med, hvilken opgavetype man bliver tildelt, så er det lige posten for dig/jer!
Det gør vores arbejde lidt nemmere, og vi vil gerne prøve at imødekomme evt. ønsker
Husk at som frivillig hjælper vi alle til, hvor behovet er størst, så alle kan få en fantastisk dag. Vi stræber selvfølgelig efter, at alle kan få lov/have tid til at gå med i Paraden, men der er dog nogle opgaver, som skal løses under paraden, men vi stræber efter folks ønsker om at deltage i den
Vi glæder os til at møde jer, og vi ser frem til at have en fabulous dag sammen!
